Produktbilder

Produktbilder kan göras på väldigt många sätt. Skrollar du ner ser du allt ifrån en ren produktbild i studio till produkten i användning, ibland iscensatt i studio men också i sin rätta slutmiljö, ute hos kund. Hur vi ska ta just era produktbilder beror dels på användningsområdet, men också vilken känsla ni vill förmedla. Är det en ren presentation i en butikslösning eller broschyr bland hundratals produkter så passar en ren produktbild likt den nedanför klart bäst, förmodligen med frilagd eller vit bakgrund. Men att bara ha den typen av produktbilder kan också bli enformigt och tråkigt, och därför är en variation att föredra så att ni kan använda rätt bild vid rätt tillfälle. En bild där produkten är in action passar bättre att använda tillsammans i ett reportageliknande sammanhang.

Jag har fotat många produkter hos tillverkaren själv, men det händer något mer när man lyfter det till nästa nivå och fotar, eller filmar, hos slutanvändaren i dess rätta användningsmiljö.

Vill ni ha hjälp med att skapa något liknande?

Kontakta mig!